2010-06-15 Färdplanen
Vi kommer färdas på Sverigeleden, där ska trafiken vara måttlig med sträckor genom bebodda trakter där det är lätt att finna käk och logi. Planen är att klara resan på max 20 dagar. Vi tar tid på oss, det är en semestertur och vi vill hinna se oss omkring. Dagsformen, väder och vind får avgöra hur långa dagsturerna blir, också justerar vi planen efterhand.
Tältning kommer alternas med vandrarhem eller bed & breakfast, som det finns gott om längs vägen.
På söndag morgon den 27/6 tar vi tåget till Kastrup för flyg vidare till Kiruna via Arlanda. Cyklarna följer med som specialpackning inslagna i transportemballage som cykelbutiken var vänliga nog att skänka oss. Kl 18 landar vi i Kiruna där vi jagar ikapp bussen till Karesuando, vi skall vara framme vid 22-tiden.
På morgonen därpå förbereder vi cyklarna och åker sedan med buss till vår nordliga startpunkt, Kilpisjärvi. Här blir det båt och vandring till Treriksröset. Väl tillbaka i Kilpisjärvi kickar vi igång cyklarna för första etappen söderut.
Tältning kommer alternas med vandrarhem eller bed & breakfast, som det finns gott om längs vägen.
På söndag morgon den 27/6 tar vi tåget till Kastrup för flyg vidare till Kiruna via Arlanda. Cyklarna följer med som specialpackning inslagna i transportemballage som cykelbutiken var vänliga nog att skänka oss. Kl 18 landar vi i Kiruna där vi jagar ikapp bussen till Karesuando, vi skall vara framme vid 22-tiden.
På morgonen därpå förbereder vi cyklarna och åker sedan med buss till vår nordliga startpunkt, Kilpisjärvi. Här blir det båt och vandring till Treriksröset. Väl tillbaka i Kilpisjärvi kickar vi igång cyklarna för första etappen söderut.
Färdplan
Kommentarer
Trackback